Bucuresti, Bucuresti…

Posted: 16 Mai 2010 in Random
Etichete:, , , , , , ,

Am fost matinala azi. M-am trezit foarte devreme, ceva neobisnuit de cand ma aflu in preaviz (de fapt de cand nu ma mai primesc la munca :)). Am fost la niste cursuri de taiji, practici interne de sanatate chinezesti, nu ca as avea vreo alta problema de sanatate decat cea mentala :). Foarte relaxant intr-adevar doar ca eu fiind invatacel a trebuit sa practic singura. Trei miscari am invatat si le-am repetat de nebuna. Trebuie sa fii foarte rabdator si foarte concentrat asupra ceea ce faci, ceea ce eu nu am reusit, desigur. Trebuie sa ai mintea limpide, sa nu te gandesti aiurea. De parca ar fi asa usor cu felul asta al meu de-a fi.

Am rezistat cu stoicism plictiselii care ma lovise si animata de gandul ca nu e de mine si basta! am continuat sa fac acei pasi. Aproximativ o ora, fara acea jumatate de ora dedicata incalzirii. Nu pot sa zic ca e aiurea doar ca la cat duc eu lipsa de rabdare, e nepotrivit, adica nu ma caracterizeaza. Dupa cate am vazut eu se invata mai multe miscari care apoi se fac cursiv, ca un dans. E foarte frumos de privit, dar mai am o „mica” problema si la coordonarea mainilor cu picioarele :). In cateva cuvinte, nu-i de mine. Mie imi trebuie ceva care sa ma epuizeze, cum ar fi un sac de box pe care sa-l maltratez pana nu mai am suflare.

Oricum, dupa ce am plecat de la cursuri am mers pe jos pe Dorobanti, pe la Piata Romana, pana la Universitate, apoi am cotit prin centrul istoric si am ajuns la Unirii. Vantul adia usor, nu era nici foarte cald, potrivit as spune si eu mergeam ca o boema ce ma aflu incercand sa contrazic mental pe toti cei care spun ca urasc Bucurestiul. Nu are rost sa enumar ce am vazut in trecere, pentru ca toti stiti traseul, doar ca luand la pas traseul central intr-o duminica dimineata, parca se vede altfel. E un oras frumos. Si nu-mi enumerati poluarea, traficul, sau mai stiu eu ce argumente dezbatute peste tot. Si celelalte orase sunt poluate. Sa luam Londra si celebrul smog, nu se compara totusi ca si aspect, dar vorbeam despre poluare.

Plimbarea a fost revigoranta. Din punctul meu de vedere e frumos sa vezi oameni pe strada la orice ora, sa vezi tot felul de buticuri, anticariate, cafenele, fel de fel de denumiri atragatoare la tot pasul. Imi place aglomeratia, viata animata de noapte a acestui oras care nu oboseste niciodata. Are de toate, de la distractii la puncte culturale, locuri de recreere, spectacole, evenimente. Nu te poti plictisi aici. Si pana la urma nu e atat de urat precum spun unii. Bine, eu sunt subiectiva, mie imi place. Intotdeauna mi-am dorit sa vin aici, sa traiesc aici. In plus ai toata libertatea din lume, nu prea vezi multa lume uitandu-te dupa tine pentru a analiza cum esti imbracat sau cu ce, poti merge pe strada cum vrei tu.

Plimbarea prin centrul istoric a fost de departe cea mai placuta. Magazinele mici, cu aspect invechit, cu denumiri vechi, imbinarea usoara de nou cu acele strazi pavate cu piatra cubica, stramte, atmosfera un pic prafuita, un pic stearsa iti dau acel sentiment de evadare. Dar poate ritmul vietii, aici, te distrage de la ceea ce e in jur si in graba de zi cu zi nu mai observam lucrurile frumoase.

Sunt foarte subiectiva, probabil si datorita faptului ca aici mi s-au intamplat foarte multe lucruri frumoase, aici ma simt mai bine decat in orice alt loc, aici vreau sa continuu sa stau. Desigur e si vechea vorba, niciodata sa nu spui niciodata. Am parasit Bucurestiul in urma unei nebunii trecatoare legate de un anume tip 🙂 dar am revenit. Sau pot sa mai adaug ca am o vedere superba de la balconul meu de la etajul 7, de unde pot sa vad splendid Casa Poporului. Privelistea e chiar superba.

Asa ca in ciuda aspectelor negative, haideti sa dam credit acestui oras care pana la urma fiind cel mai aglomerat, fiind capitala, e normal sa stranga laolalta si cateva deficiente.

Sau macar plimbati-va intr-o duminica dimineata pe la ora 10…

Lasă un răspuns

