De vara…

Posted: 8 Iunie 2010 in Random
Etichete:, , , , ,

Da da da! Aici sunt, n-am plecat nicaieri. Si mi-am dat eu seama in tot acest rastimp de multe lucruri pe care teoretic le stiam dar practic nu le aplicam. Asa facem toti. Practica ne omoara!

Frate, inainte de orice, inainte de tot, trebuie sa ne gandim la NOI! Nu in sensul ala atat de egoist, pentru ca egoismul e departe de mine. Nu in sensul de a-i folosi pe altii ca sa ne indeplinim scopurile, nu in sensul de a trece peste libertatile altora. Am o problema cu spatiul si cu intrepatrunderea lui.

Si asa am inceput eu sa descopar lucruri mai importante, practice de data asta. Adica m-am gandit la mine inainte de toate si am lasat in urma niste factori nocivi :).

Si am gasit si un citat care imi place foarte mult, dupa cum urmeaza: „Oamenii civilizati nu traiesc conform unor coduri morale sau unor principii de un fel sau altul. Vorbim despre ele, le evocam intr-una, dar nimeni nu le ia in serios.  Nimeni nu respecta aceste reguli, in vietile noastre nu e loc pentru ele. Tabuurile sunt un fel de reziduu al mintilor bonlave, spectrul celor care nu au avut curajul sa traiasca din plin si care ne-au varat pe gat aceste interdictii, deghizate in morala si religie.” Sunt total de acord cu domnul Henry Miller.

Aceasta introducere fiind facuta, ca de obicei eu promovand iesirea din turma, tin sa mentionez ca m-am cam distrat in ultima vreme.

Primul eveniment pe care vreau sa-l metionez este lucrarea de licenta a unei prietene de-ale mele, studenta la teatru. Francesca Dogaru pe numele ei in piesa „Who’s afraid of Virginia Woolf?”. Impresionant, iar rolul ei cat se poate de potrivit si de bine jucat.

Francesca sau Miseeee, cum ii spun eu si cum se prezinta ea si pe care o cunosc de la cursurile de dans contemporan pe care le-am facut acum cativa ani, esti un om deosebit. Are 29 de ani, dar daca o vezi n-ai zice nici in ruptul capului. Este vesela, are o voce cristalina, un zambet dezarmant si un stil aparte. Cel mai mult imi place sa o aud vorbind. Ador sa-i aud vocea aia de copil. Si felul in care se exprima. E pe placul meu din toate punctele de vedere. E nebunatica atunci cand e in toane bune si are o sclipire jucausa in priviri.

Tine niste cursuri de teatru la Hobby Cafe la care mai iau si eu parte pe post de special guest :P. face o treaba extraordinara si e foarte talentata. Miercuri, 2 iunie, a avut lucrarea de licenta, cum am mai spus, piesa de mai sus. Intr-o casa particulara, destinata pentru astfel de evenimente, m-am prezentat cu o prietena sa o vad in actiune. Si am ramas impresionata. Doua ore au trecut ca o clipa. Cand si-a facut intrarea am ramas numai cu ochii pe ea. O ador. I s-a potrivit de minune rolul lui Honey.

Si am ramas asa, urmarind-o, analizandu-i toate gesturile, toate miscarile, fascinata. Imi place teatrul, imi place ea. Imi place teatrul pentru ca e atat de real, atat de personal, atat de fascinant. Mi-ar fi placut sa fi facut si eu asta. Numai cand ma gandesc la multitudinea de senzatii, transpunerea intr-un rol, munca dar si satisfactiile de apoi, mi se pare extraordinar.

Asa ca m-am intors euforica, asa cum fac mereu cand ma impresioneaza ceva. Ar trebuie sa merg mai des la teatru. Ar trebui ca toti sa facem asta, macar din cand in cand. E altceva, e acolo, e un adevarat spectacol, in adevaratul sens al cuvantului.

Si ma gandesc ca acum nu mai are rost sa povestesc cum m-am distrat in cluburi, ca nu mai are nici un farmec. Dar da, si asta a fost deconectant. O iesire la distractie e intotdeauna binevenita. Iar zbantuitul pe tocuri doua seri la rand face bine la tonus. Dar nu se compara cu teatrul.

Comentarii
  1. bibelou spune:

    Da, e fascinant… mi-ar fi placut si mie sa studiez teatrul, dar asta e. Cred ca e minunat sa poti fi macar pentru cateva ore altcineva. 😡

  2. JaneDoe spune:

    si mie mi-ar fi placut dar deh… la UNATC se intra greu ca in Romania merge spaga, dar am auzit ca si alte universitati au facultati chiar bune de teatru…

Lasă un răspuns

