Preferinte cinematografice (subiectiv) Part II

Posted: 25 Octombrie 2010 in What I like
Etichete:, , , , , ,

Dupa cum spuneam si pe la incepututile acestui blog sunt o mare devoratoare de filme… bune. Bune in opinia mea. Le aleg dupa criteriile mele si as vrea sa le impartasesc si aici. Nu ma pricep prea bine la descrieri, dar asta e… e blogul meu 😀

The Godfather (1972, 1974, 1990) – L-am revazut de curand si desi partea a doua este cea mai laudata mie mi-au placut toate 3. Este o adevarata capodopera a cinematografiei iar actorii sunt pur si simplu extraordinari. Merita mereu revazut. „I’ll make you an offer that you can’t refuse”… daca ma intelegeti.

The Shawshank Redemption (1994) – Daca nu stiti ce inseamna speranta uitati-va la filmul asta. Nu degeaba este pe primul loc in topul celor mai bune filme facute vreodata. Pur si simplu genial. Ii iubesc pe Morgan Freeman si pe Tim Robbins in rolurile astea. Mereu o placere deosebita sa il revad.

The Pianist (2002) – Subiectul este unul care pe mine ma ingorzeste. Numai simpla idee ca asa ceva s-a intamplat, ca a fost chiar mai rau ma face sa ma cutremur. Ma bucur ca nu am trait astfel de vremuri, insa e groaznic ca au existat astfel de oameni si astfel de torturi. Un film pe care nu-l pot descrie si un actor foarte talentat, Adrien Brody.

The Machinist (2004) – Imi place Christian Bale (si The Dark Knight mi-a placut foarte mult) iar in filmul asta face un rol foarte bun. Ideea in sine este o adevarata lectie. Pentru cine are constiinta. Pentru orice subconstient.

Crash (2004) – Filmul asta inseamna viata si cat de marsava poate fi ea. Cum aduce impreuna tot felul de destine pentru a-si rade de unii, pentru a-i distruge pe altii, pentru a-i uni pe altii. Mult mai mult decat coincidenta. Distributia si ea deosebita.

The Notebook (2004) – Probabil il stiti cu totii. O poveste care nu are cum sa te lase pasiv. Poate iubirea asta chiar exista, iar daca e asa inseamna ca nu e totul pierdut. Superb!

Closer (2004) – Pentru o distributie foarte buna si niste povesti tare incalcite. Pentru situatii comode sau mai putin comode in care s-ar putea afla fiecare dintre noi. Pentru o doza mai reala de dragoste… in diferite forme.

The Eternal Sunshine of A Spotless Mind (2004) – Unul dintre favoritele mele in primmul rand pentru actori, Kate Winslet (si The Reader mi-a placut mult) si Jim Carrey, unul dintre preferatii mei. Filmul este pur si simplu fantastic.

Match Point (2005) – Omul inainte de toate trebuie sa aiba noroc… Asta e ideea filmului. O sa vedeti de ce.

Changeling (2008) – Clint Eastwood stie sa faca filme! Grozave! Personal, nu-mi place Angelina Jolie dar aici face un rol foarte bun. Subiectul este si el pe masura.

What Happens In Vegas (2008) – Comedioara asta poate nu e cine stie ce, dar pe mine ma binedispune de fiecare data cand o revad. Imi place pur si simplu.

Revolutionary Road (2008) – Nu stiu sa astern aici senzatia pe care mi-a lasat-o filmul asta. Nu il pot descrie, imi place, nici nu stiu ce trezeste in mine, nici nu stiu cum ma face sa ma simt. Pentru ca sunt multe sentimente contradictorii. Cum am mai spus imi place Kate Winslet iar despre Leonardo DiCaprio ca si actor nu pot sa am decat cuvinte de lauda.

The Blind Side (2009) – Imi place Sandra Bullock pentru ca este naturala. Imi place povestea pentru ca are happy-end, pentru ca te faci sa speri, sa mai crezi in bunatatea oamenilor.

Precious (2009) – Pe mine ma cutremura filmele astea. Am plans… si, sincer, nu cred ca il mai pot revedea. E prea dur. Mult prea dur.

Inglorious Basterds (2009) – Quentin Tarantino e unul dintre regizorii mei preferati. Pentru ca e original, unic (vezi si Pulp Fiction si Kill Bill). Iar originalitatea si imaginatia lui fac din orice film ceva deosebit.

500 Days of Summer (2009) – Filmul asta e altceva. E inteligent, e deosebit, e atipic. Iti da sentimentul noului inceput.

Shutter Island (2010) – Nu pot sa spun decat ca mi-a placut foarte, foarte mult. Imi plac mult filmele care ma fac sa le revad si care ma bulverseaza, iar asta e unul dintre ele. Despre Leonardo DiCaprio deja nu mai trebuie sa spun nimic.

Inception (2010) – Cred ca ori de cate ori ma voi uita la filmul asta voi descoperi ceva nou. Iar asta e de ajuns, pe langa faptul ca m-a bagat in ceata total si mi-a luat ceva vreme sa ma dezmeticesc. Unul dintre preferatele mele, imi pune creierul la incercare.

Grown Ups (2010) – Filmul asta ma binedispune. Realmente. Si daca ma binedispune asa de mult e o preferinta de-a mea. Adam Sandler makes me happy!

Alice in Wonderland (2010) & The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009) – Le-am pus pe amandoua pentru ca fac oarecum parte din acelasi gen. Imi place imaginatia, fantezia iar filmele astea te poarta spre altceva… e o senzatie placuta, noua, provocatoare. Incepe si imaginatia mea s-o ia razna…

Comentarii
  1. Danstefan spune:

    Filme fff bune…totusi indraznesc sa ti fac recomandare…”A Beautiful Mind”…avand in vedere topul filmelor de mai sus asta o sa ti placa sigur…si cred ca o sa prinda si un loc fruntas…e un film exceptional…

  2. JaneDoe spune:

    L-am vazut… da, intr-adevar, e un film exceptional dar iata ca l-am uitat si sunt multe altele pe care le-am uitat… va mai urma un post probabil

  3. DanStefan spune:

    Am mai revazut un film saptamana asta…Nueve Reinas (Nine Queens)…Sper sa ţi faci timp sa l vezi…transpune ffff bine realitatea…Numai bine

  4. Masaj erotic spune:

    Am parcurs acest post al tau si imi place ceea ce am citit. Continua tot asa. *^*

  5. JaneDoe spune:

    mersi masaj erotic :))

Lasă un răspuns

